Nu de putine ori am avut ocazia sa ajung la receptia unui hotel sau a unei pensiuni si sa constat ca strainii se cazeaza cu greu din cauza ca receptionerul nu cunoaste limba engleza sau vreo alta limba de circulatie internationala. Lasand deoparte partea haioasa in care acesta gesticuleaza, vorbeste pe silabe sau se uita mirat la client, eu cred ca se preteaza niste masuri. Prevad 3 posibilitati:
1. angajatorul il trimite la curs pe banii lui;
2. este concediat;
3. angajatorul se asigura ca angajatul va invata limba straina si ii va asigura un loc la un curs de limba engleza pentru companii.

Sa le luam pe rand…
1. Iti faci angajatul constient de faptul ca locul lui de munca necesita cunoasterea unei limbi straine si il indrumi sa urmeze un curs specific. Exista posibilitatea sa pierzi un om dedicat care din varii motive nu poate sustine financiar un astfel de curs sau nu are timpul necesar pentru a se prezenta la cursuri (cursurile se tin in intervalul in care el este la serviciu). Sa spunem ca angajatul va alege sa urmeze cursuri de limba engleza. Poti fi sigur de faptul ca modulele de invatare sunt cele de care angajatul tau are nevoie pentru a se plia pe businessul tau? Pe ce perioada se intinde cursul? Cand si cine ii va face o evaluare?

2. Renunti la angajat si pornesti in cautarea unui om cunoscator a una-doua limbi straine. Timpul inseamna bani si posibilitatea sa gasesti repede omul potrivit/dorit poate fi redusa. Iar CV-uri citite, iar trieri, iar interviuri, frustari etc. Un om nou inseamna timp dedicat pentru invatare/formare in ceea ce priveste indatoririle lui zilnice, inseamna preluarea temporara a unor sarcini, inseamna o noua investitie a carui randament este incert.

3. Iti iei angajatul de mana si vii cu el la noi, unde organizam cursuri de limba engleza pentru companii. Noi ne vom asigura ca acesta va deprinde repede cuvinte si expresii dedicate domeniului hotelier. Vom face jocuri de rol cu el, unde noi vom fi clientii, si astfel, il vom pune in diverse situatii care il vor ajuta sa invete repede tot ceea ce ii va fi folositor la serviciu. Il vom testa progresiv si te vom informa cu privire la evolutia lui. Ne vom asigura ca va sti sa se descurce onorabil intr-o conversatie in limba engleza, el reprezentand unul dintre elementele care pot face oaspetii sa revina. In domeniul hotelier o limba straina de circulatie internationala nu este un moft, este obligatorie. Daca angajatul cunoaste deja o limba straina si optezi pentru o a doua, atunci nu ne ramane decat sa te felicitam.

Draga manager/administrator din domeniul ospitalitatii, tu ce varianta ai alege?